DNS error 80710101
  • Howdy. I am going through my university's ethernet connection in my dorm. I just bought the PS3 40Gb, attempted connecting, but I consistently got this error!

I tried trouble shooting by myself, but, how do I obtain the info needed to connect to the network and what info do I need to connect successfully, ex. IP, Proxy, etc?

I already tried automatic detection, but, same error...

Any help, suggestions, comments?
  • Your best bet would be to contact the people that maintain the university's internet access and ask them for the numbers you need. You can still leave the system's IP address at automatic but you will likely need to ask about the DNS addresses.

You may want to ask them about specific ports being open or closed by default- playing online requires certain ports for chatting, access to the game servers, etc. The ones to check on are TCP Ports: 80, 443, 5223, and 10070 - 10080 and UDP Ports: 3478, 3479, 3658, and 10070. If you plan on using a bluetooth headset also ask about UDP ports 6000 to 7000, 10070 and 50000.
  • Lyndon M STAFF said:
    ask them for the numbers you need

Are you talking about the numbers that are asked for if I do the custom setup for the wired network connection?
  • Yes- you will need the DNS Server addresses to add manually into your PS3's connection set up.
  • je voudrais savoir comment fair pour regler le souci du dns 807101101 kar la moi je comprend pas j ai perdu ma parti dun jeu ?????
  • Cette erreur signifie que la PS3 ne peut pas obtenir en ligne en raison soit des informations incorrectes dans vos paramètres de connexion ou d'une faible connexion à votre réseau Wi-fi ou votre fournisseur d'accès Internet se fait trop de trafic.

Tout ce que je peux penser pour l'instant est de faire absolument sûr vos réglages dans les paramètres Internet PS3 sont corrects en utilisant les serveurs DNS, masque de sous réseau et adresse IP du routeur que l'on trouve dans les paramètres du routeur. En outre, vous pouvez utiliser l'adresse MAC de la PS3 de mettre en place une adresse IP réservée à votre routeur pour la PlayStation 3 et comprennent que dans les paramètres de la PS3. Cette même adresse peuvent être placés dans la DMZ du routeur pour éviter d'avoir à faire la redirection de port.